HOORN – In een woning aan de Pergola brak woensdag aan het einde van de middag rond 18.00 uur brand uit. Door nog onbekende oorzaak had de koelkast en de magnetron vlam gevat. De politie, brandweer en ambulancedienst werden met spoed gealarmeerd en snel ter plaatse. De brand veroorzaakte een enorme rookontwikkeling. De brandweer had het brandje snel onder controle. De bewoner, een 70-jarige man, raakte bij de brand gewond. Hij was benauwd en het haar op zijn hoofd was weggeschroeid. De man werd voor behandeling overgebracht naar het Westfries Gasthuis in Hoorn.

Film: Ruben Klein Woolthuis
Foto’s: Bas Witvliet

httpvh://www.youtube.com/watch?v=ZrSK6RTOODk